VRLAB

Πειραματικά εργαστήρια εξ’ αποστάσεως με χρήση Τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας
Ταυτότητα Έργου
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
Κοινωνία της Πληροφορίας - "e-learning"
Ημερομηνία Έναρξης:
01/01/2004
Διάρκεια:
18 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
750.684 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
105.000 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολείων των ανεπτυγμένων χωρών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ανοίγει νέους ορίζοντες για την δημιουργία νέων τεχνολογικών υποδομών. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικές εφαρμογές περιορίζονται κυρίως σε πολυμεσικό υλικό, προσομοιώσεις και άρθρα στο διαδίκτυο. Η νέα παιδαγωγική τάση απαιτεί δημιουργία νέου εκπαιδευτικού υλικού που να κεντρίζει το δυνατόν περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών και να υποστηρίζει την άμεση και ενεργή συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ειδικότερα, για τα εργαστήρια φυσικών επιστημών είναι αποδεδειγμένα αναγκαία η πραγματική εκτέλεση πειραμάτων η οποία όμως συχνά δεν είναι εφικτή λόγω του υψηλού κόστους της εργαστηριακής υποδομής, της επικινδυνότητας των υλικών, της πολυπλοκότητας των απαιτούμενων διατάξεων κλπ.

Στα πλαίσια του προτεινόμενου έργου θα χρησιμοποιηθεί το Διαδίκτυο για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα μπορούν να διεξάγουν μέσω του διαδικτύου πειράματα που εκτελούνται σε ένα απομακρυσμένο εργαστήριο, με ασφάλεια χωρίς οικονομικούς και χρονικούς περιορισμούς. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην αλληλεπίδραση του μαθητή με το πείραμα (π.χ. έλεγχος της πειραματικής διάταξης, έλεγχος κάμερας), η οποία θα γίνεται μέσω ειδικής διεπαφής, φιλικής προς τον χρήστη που θα αναπτυχθεί στα πλαίσια του προτεινόμενου έργου και θα βασίζεται στην 3-Δ απεικόνιση με τη χρήση τεχνολογιών 3Δ γραφικών και εικονικής πραγματικότητας έτσι ώστε να κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών. Επίσης θα υποστηριχθεί και θα χρησιμοποιηθεί ειδικός εξοπλισμός εικονικής πραγματικότητας, όπως το κράνος εικονικής πραγματικότητας, με σκοπό την πιο παραστατική απεικόνιση του πειράματος, όπου αυτός είναι διαθέσιμος. Οι μαθητές θα μπορούν να παρατηρούν την εκτέλεση του πραγματικού πειράματος μέσω κάμερας αλλά και μέσω της 3-Δ αναπαράστασης. Τα αποτελέσματα του πειράματος θα καταγράφονται και θα απεικονίζονται με τη μορφή γραφικών παραστάσεων. Εκτός από τη δυνατότητα πραγματικής εκτέλεσης του πειράματος ο χρήστης θα μπορεί επιπλέον να εκτελεί την προσομοίωση του πειράματος και να συγκρίνει τα θεωρητικά αποτελέσματα με τα αντίστοιχα πειραματικά.. Ειδική έμφαση θα δοθεί:

1. στην “παιδαγωγική διάσταση”, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ένταξη των αποτελεσμάτων του έργου στην εκπαιδευτική διαδικασία

2. στην ευχρηστία, ώστε να διασφαλιστεί η αποδοχή των αποτελεσμάτων του έργου από τους τελικούς χρήστες, και

3. στην επαναχρησιμοποίηση, ώστε να διασφαλιστεί η περαιτέρω αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου, και μετά το πέρας της διάρκειας του έργου

Κοινοπραξία

Hypertech A.B.E.E. (Ανάδοχος)
Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής
Γνώμων Πληροφορικής Α.Ε.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσσαλονίκης
Ελληνικό Κολέγιο Θεσσαλονίκης

Επικοινωνία

Δρ. Δημήτριος Τζοβάρας
(Επιστημονικός Υπεύθυνος)
Κτήριο Α - Γραφείο 1.1Α

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
6ο χλμ Χαριλάου - Θέρμης, 57001, Θέρμη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2311 257777
Fax: +30 2310 474128
Email: Dimitrios.Tzovaras@iti.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο