ULTIMO

Advancing Sustainable User-centric Mobility with Automated Vehicles
Ταυτότητα Έργου
Φορέας Χρηματοδότησης:
European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency/ European Commission
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
HORIZON-CL5-2022-D6-01
Εργαλείο Χρηματοδότησης:
HORIZON-CL5-2022-D6-01-01/HORIZON Innovation Actions
Ημερομηνία Έναρξης:
01/10/2022
Διάρκεια:
48 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
24.198.270 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
1.150.000 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών αναλήφθηκαν πολλά έργα και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη και δοκιμή αυτοματοποιημένων οχημάτων (AV) για τις δημόσιες συγκοινωνίες και την εφοδιαστική. Ωστόσο, παρά τη φιλοδοξία τους, όλα αυτά τα έργα παρέμειναν στο επίπεδο του πειραματισμού και ποτέ δεν έφτασαν στο επίπεδο μιας μεγάλης κλίμακας εμπορικής ανάπτυξης των υπηρεσιών μεταφορών. Οι λόγοι για αυτό είναι πολλοί, οι σημαντικότεροι είναι η έλλειψη οικονομικά βιώσιμων και εμπορικά ρεαλιστικών μοντέλων, η έλλειψη επεκτασιμότητας των επιχειρηματικών και λειτουργικών μοντέλων και η έλλειψη υπηρεσιών προσανατολισμένων στον χρήστη που απαιτούνται για την υιοθέτηση των λύσεων από τους μεγάλους τελικούς χρήστες. Το έργο ULTIMO θα δημιουργήσει την πρώτη οικονομικά εφικτή και βιώσιμη ενσωμάτωση οπτικοακουστικών μέσων για τις δημόσιες συγκοινωνίες MaaS και τις αστικές μεταφορές αγαθών LaaS. Το ULTIMO στοχεύει να αναπτύξει σε τρεις τοποθεσίες στην Ευρώπη 15 ή περισσότερα AV SAE L4 πολλαπλών προμηθευτών ανά τοποθεσία. Μια ολιστική προσέγγιση με επίκεντρο τον χρήστη, που εφαρμόζεται σε όλο το έργο, θα διασφαλίσει ότι όλα τα στοιχεία σε ένα διατομεακό επιχειρηματικό περιβάλλον ενσωματώνονται για την παροχή μεγάλης κλίμακας κατ ‘απαίτηση, πόρτα-πόρτα, καλά αποδεκτών, κοινόχρηστων, απρόσκοπτα ολοκληρωμένων και οικονομικά βιώσιμων υπηρεσιών CCAM. Στοχεύουμε στη λειτουργία χωρίς οδηγό ασφαλείας επί του σκάφους, σε μια πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία διαχείρισης αποστολής με την υποστήριξη καινοτόμων υπηρεσιών επιβατών με επίκεντρο τον χρήστη. Τα καινοτόμα μοντέλα μεταφορών της ULTIMO έχουν σχεδιαστεί για μακροπρόθεσμο βιώσιμο αντίκτυπο στις αυτοματοποιημένες μεταφορές στην Ευρώπη, σε όλο τον κόσμο και στην κοινωνία. Η σύνθεση της κοινοπραξίας διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ πολλαπλών ενδιαφερομένων κάνοντας την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας με ελάχιστο κόστος και μέγιστη ασφάλεια. Η ενσωμάτωση των συνεχιζόμενων πειραμάτων προηγούμενων έργων επίδειξης AV εξασφαλίζει τις υψηλότερες δυνατές τεχνικές και κοινωνικές επιπτώσεις από την αρχή του έργου, καθώς και κατά τη διάρκεια ζωής του έργου και ακόμη και πολύ μετά την ολοκλήρωσή του.

Κοινοπραξία

RBO REGIONALBUS OSTBAYERN GMBH (DB Regio), Γερμανία
HOCHSCHULE PFORZHEIM (HSPF), Γερμανία
RUTER AS (RUTER), Νορβηγία
NAVYA (NAVYA), Γαλλία
YOGOKO (YOGOKO), Γαλλία
SENSIBLE 4 OY (SENSIBLE4), Φιλανδία
MODAXO EUROPE AS (TGE), Δανία
UNION INTERNATIONALE DES TRANSPORTS PUBLICS (UITP), Βέλγιο
PADAM MOBILITY (Padam), Γαλλία
ALTRAN INNOVACION SL (CAP), Ισπανία
BAX INNOVATION CONSULTING SL (Bax & Company), Ισπανία
ETHNIKO KENTRO EREVNAS KAI TECHNOLOGIKIS ANAPTYXIS (CERTH), Ελλάδα
SIEMENS AKTIENGESELLSCHAFT (SIEMENS), Γερμανία
CENTRALESUPELEC (CS), Γαλλία
ARTHUR’S LEGAL BV (ARTHUR’S LEGAL), Ολλανδία

Επικοινωνία

Δρ. Κωνσταντίνος Βότης
(Επιστημονικός Υπεύθυνος)
Κτήριο Α - Γραφείο 2.8

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
6ο χλμ Χαριλάου - Θέρμης, 57001, Θέρμη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2311 257722
Fax: +30 2310 474128
Email: kvotis@iti.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο