SocialSensor

Ταυτότητα Έργου
Φορέας Χρηματοδότησης:
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
Εργαλείο Χρηματοδότησης:
Integrated Project
Ημερομηνία Έναρξης:
01/10/2011
Διάρκεια:
36 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
9.639.593 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
1.341.526 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον μια σύγχρονη πραγματικότητα που αφορά όλο και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, επιχειρήσεων και δημοσίων οργανισμών. Για παράδειγμα, τα σύντομα μηνύματα που ανταλλάσσονται στο twitter έπαιξαν μεγάλο ρόλο στις πρόσφατες εξελίξεις στις Αραβικές χώρες, το Flickr και YouTube αποτελούν πλούσιες φωτογραφικές και video συλλογές που βασίζονται αποκλειστικά σε χρήστες και ενδεικτικά στο Facebook εμφανίζονται κάθε μήνα 30 δις αναρτήσεις (σύνδεσμοι, φωτογραφικά άλμπουμ, status updates). Είναι πλέον φανερό πως ό,τι γίνεται στον πραγματικό κόσμο καταγράφεται και σε πραγματικό χρόνο από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων που δημιουργούν περιεχόμενο, το σχολιάζουν και το συζητούν μεταξύ τους. Είναι επίσης σημαντικό ότι τα κοινωνικά δίκτυα και εφαρμογές πέρα από εφαρμογές δικτύωσης, διασκέδασης και ενημέρωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως πηγή πλούσιας πληροφορίας που μπορεί να είναι χρήσιμη για πληθώρα άλλων εφαρμογών. Για παράδειγμα έχουν χρησιμοποιηθεί για συντονισμό στην αντιμετώπιση καταστροφών, στον ταξιδιωτικό-τουριστικό τομέα, σε συμμετοχική διακυβέρνηση, και πρόβλεψη πωλήσεων και προϊόντων σε επιχειρήσεις.

Στην κατεύθυνση της αξιοποίησης της πληροφορίας που περιέχεται σε κοινωνικά δίκτυα και την ανάπτυξη εφαρμογών που αναβαθμίζουν την εμπειρία των χρηστών, κινείται το τριετές ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα SocialSensor, συντονιστής του οποίου είναι το ΙΠΤΗΛ. Στο έργο θα αναπτυχθούν τεχνικές για την ανάλυση, την ενοποίηση και την γρήγορη αναζήτηση του περιεχομένου που δημιουργούν οι χρήστες, ώστε να εξάγεται χρήσιμη πληροφορία για διαφορετικές εφαρμογές. Καινοτόμες λύσεις στα πεδία της αναζήτησης και ανάλυσης πληροφορίας, υπηρεσιών σημασιολογικού ιστού, ανάλυσης κοινωνικών δικτύων, προσαρμογής, μετάδοσης και παρουσίασης του πολυμεσικού περιεχομένου, θα συνθέσουν μια πλατφόρμα λογισμικού που θα αναζητά και θα αναλύει το περιεχόμενο του κοινωνικού ιστού, θα το συνδυάζει με επαγγελματικό περιεχόμενο και θα το παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο στον τελικό χρήστη σύμφωνα με τις προτιμήσεις και το προφίλ του. Σημαντικά προβλήματα πρέπει να αντιμετωπισθούν και να επιλυθούν όπως το πολύ μεγάλο μέγεθος του περιεχομένου, η ετερογένεια και η χαμηλή ποιότητά του.

Η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί σε δύο τομείς: (α) την ειδησεογραφία, όπου το περιεχόμενο των κοινωνικών δικτύων ύστερα από κατάλληλη ανάλυση με στόχο την ανακάλυψη επίκαιρων και έγκαιρων ειδήσεων, θα ενοποιείται με επαγγελματικό περιεχόμενο, για υπηρεσίες ενημέρωσης που αφορούν δημοσιογράφους, εκδότες και αναγνώστες, και (β) την ενημέρωση και ψυχαγωγία, παρέχοντας αναβαθμισμένη εμπειρία σε επισκέπτες διοργανώσεων μεγάλης κλίμακας (π.χ. φεστιβάλ). Και στις δύο περιπτώσεις βασικό χαρακτηριστικό των εφαρμογών θα είναι η απόκριση σε πραγματικό χρόνο.

Κοινοπραξία

Centre for Research and Technology Hellas (Greece)
University of Koblenz-Landau (Germany)
Alcatel – Lucent Bell Labs (France)
Yahoo Iberia SL (Spain)
The City University London (United Kingdom)
Athens Technology Center SA (Greece)
Deutsche Welle (Germany)
German Research Center for Artificial Intelligence GmbH (Germany)
IBM – Science and Technolgy LTD (Israel)
University of Klagenfurt (Austria)
JCP-Consult SAS (France)

Επικοινωνία

Δρ. Ιωάννης Κομπατσιάρης
(Επιστημονικός Υπεύθυνος)
Κτήριο Α - Γραφείο 2.9

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
6ο χλμ Χαριλάου - Θέρμης, 57001, Θέρμη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2311 257774
Fax: +30 2310 474128
Email: ikom@iti.gr
Url: http://mklab.iti.gr


Μετάβαση στο περιεχόμενο