REVERIE

REal and Virtual Engagement in Realistic Immersive Environments
Ταυτότητα Έργου
Φορέας Χρηματοδότησης:
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
Εργαλείο Χρηματοδότησης:
Integrated Project
Ημερομηνία Έναρξης:
01/09/2011
Διάρκεια:
42 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
10.410.784 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
620.947 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Το Reverie φιλοδοξεί να φέρει μια επανάσταση στην online κοινωνική δικτύωση: ένα ασφαλές, συνεργατικό, online περιβάλλον που θα συνδυάζει την ρεαλιστική διαπροσωπική επικοινωνία και αλληλεπίδραση με την ελεύθερη δημιουργία 3D περιεχομένου. Οι χρήστες θα μπορούν να ‘συναντηθούν’, να κοινωνικοποιηθούν και να μοιραστούν εμπειρίες εύκολα, χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό που ήδη έχουν στο σπίτι τους – όπως π.χ. η 3D τηλεόραση ή το Microsoft 3D Kinect – μαζί με μια σειρά από εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου που θα υπάρχουν στην πλατφόρμα. Οι δυνατότητες που ανοίγονται είναι ατελείωτες – πάρτε την τάξη σας της γεωγραφίας σε μια σχολική εκδρομή, κάντε μια σημαντική παρουσίαση, παρακολουθήστε εξ αποστάσεως ένα μάθημα, υποδυθείτε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγαπημένη σας ταινία – και έπειτα προσκαλέστε τους φίλους σας να σας συναντήσουν χρησιμοποιώντας τα ήδη υπάρχοντα κανάλια κοινωνικής τους δικτύωσης.

Οι ερευνητικές προκλήσεις του έργου αυτού είναι μεγάλες. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής σχετικών με την συλλογή και επεξεργασία δεδομένων 3D, την επεξεργασία ήχου, τα αυτόνομα avatars, τη δικτύωση, την απόδοση γραφικών (rendering) σε πραγματικό χρόνο και, τέλος, την φυσική αλλά και συναισθηματική αλληλεπίδραση σε εικονικούς κόσμους. Οι προκλήσεις αυτές συνδυάζονται σε δύο σενάρια που θα χρησιμοποιηθούν ως βάση για την τεχνική ολοκλήρωση, και τα οποία αναμένεται να καταδείξουν την εγκυρότητα αλλά και να αναδείξουν τα δυνητικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη του οράματος του REVERIE για το μέλλον της κοινωνικής δικτύωσης.

Το πρόγραμμα εργασίας του REVERIE έχει χωριστεί σε 3 τομείς σχεδιασμένους έτσι ώστε να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλο. Κατ ‘αρχάς, θα επιχειρηθεί να ξεπεραστεί η τεχνολογία αιχμής μέσω της δημιουργίας νέων εργαλείων με την προσαρμογή υπαρχόντων, τελευταίας τεχνολογίας λογισμικών δημιουργίας 3D περιεχομένου. Δεύτερον, θα τεθούν σε δοκιμές, στο πλαίσιο των υφιστάμενων κοινωνικών δικτύων, τα πρωτότυπα που θα δημιουργηθούν με σκοπό να διασφαλιστεί ότι το σύστημα θα είναι αποτελεσματικό, σταθερό, και θα πληροί τους στόχους που έχουν τεθεί. Τέλος, για να εξασφαλιστεί η έγκαιρη έκδοση της πλατφόρμας σε δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, το REVERIE θα αξιολογήσει, θα αξιοποιήσει και θα διαδώσει το σύνολο των πόρων που θα δημιουργηθούν.

Το REVERIE θα επιτρέψει στην κοινωνική αλληλεπίδραση να προχωρήσει πέρα από την οθόνη του φορητού υπολογιστή, και θα αποτρέψει τον εγκλωβισμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο απλό κείμενο και τις εικόνες.

Κοινοπραξία

STMicroelectronics (Italy)
Queen Mary University of London (United Kingdom)
CTVC Ltd (United Kingdom)
Blitz Games Studios (United Kingdom)
Alcatel – Lucent Bell N.V. (Belgium)
Disney Research Zurich (Switzerland)
Fraunhofer Institute for Telecommunications Heinrich Hertz Institute (Germany)
Philips Consumer Lifestyle (Netherlands)
Stichting Centrum voor Wiskunde en Informatica (Netherlands)
Institut Telecom – Telecom ParisTech (France)
Dublin City University (Ireland)
Synelixis Solutions Ltd (Greece)
CETRH/Informatics and Telematics Institute (Greece)

Επικοινωνία

Δρ. Πέτρος Δάρας
(Επιστημονικός Υπεύθυνος)
Κτήριο Β - Γραφείο 0.19 Α 2.10

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
1ο χλμ Θέρμης - Πανοράματος, 57001, Θέρμη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2310 464160 (εσωτ.. 156) +30 2311 257755
Fax: +30 2310 464164
Email: daras@iti.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο