MARKET MINER

Περιβάλλον Εξαγωγής Γνώσης για τη Δυναμική Πρόβλεψη Αναγκών του Αγοραστικού κοινού και τη χάραξη Αποδοτικών Τακτικών Τιμολόγησης (MARKET MINER)
Ταυτότητα Έργου
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
ΠΑΒΕΤ 2005 (Υπεργολαβία)
Ημερομηνία Έναρξης:
01/07/2006
Διάρκεια:
18 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
349.440 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
45.500 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη χάραξη τιμολογιακής πολιτικής σε εμπορικές επιχειρήσεις που διαθέτουν στο καταναλωτικό κοινό πληθώρα διαφορετικών ειδών, βασίζεται μέχρι σήμερα σε μεγάλο βαθμό στον ανθρώπινο παράγοντα και στη συσσωρευμένη εμπειρία ειδικών για τις «αντιδράσεις» και τις «τάσεις» της αγοράς. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι για τη χάραξη της τιμολογιακής πολιτικής βασίζονται σε ιστορικά και προβλέψεις πωλήσεων που μαζεύονται συνήθως «ημι-αυτόματα» από διάφορα συστήματα σε πίνακες και λογιστικά φύλλα αλλά κυρίως στη διαίσθήση τους. Είναι έντονη η ανάγκη για «εργαλεία» που θα βοηθούν τη δουλεία τους και θα τους κατευθύνουν να πειραματιστούν με διαφορετικά «τιμολογιακά μοντέλα» (και να μετρήσουν τις επιπτώσεις) πριν αποφασίσουν – με βάση διάφορους παράγοντες – τη «βέλτιστη» τιμολογιακή πολιτική για τα προϊόντα τους σε μια χρονική περίοδο.

Αντικείμενο του προτεινόμενου έργου είναι η δημιουργία μιας τεχνολογικής υποδομής Εξαγωγής Γνώσης από δεδομένα συναλλαγών με στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων που αφορούν τη χάραξη τιμολογιακής πολιτικής σε μεγάλα εμπορικά καταστήματα. Η ολοκλήρωση αυτής της υποδομής αναμένεται να επιφέρει βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο καταναλωτικό κοινό και την αύξηση της αποδοτικότητας των εμπορικών επιχειρήσεων. Η προτεινόμενη υποδομή θα υλοποιηθεί με τη χρήση τεχνικών συλλογής και Ανακάλυψης Γνώσης και την ανάπτυξη συστημάτων λήψης αποφάσεων που θα αξιοποιούν τα αποτελέσματα της εξαγόμενης γνώσης με τη χρήση κατάλληλων μηχανισμών συμπερασμού. Επίσης, το έργο MARKET MINER στοχεύει στην μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών με στόχο την εξαγωγή χρήσιμης γνώσης που θα επιτρέψει τον καθορισμό των παραμέτρων συναλλαγών από τις οποίες αυτή επηρεάζεται. Επιπρόσθετα, η λήψη αποφάσεων θα λάβει υπόψη της την απρόβλεπτη εκδήλωση δυναμικών φαινομένων που, είτε η επίδρασή τους στην συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού είναι γνωστή, είτε πρόκειται να εξαχθεί από τη διαδικασία Ανακάλυψης Γνώσης.

Υπεργολαβία:

Singular Software Α. Ε. Μηχανογραφικών Εφαρμογών

Επικοινωνία

Δρ. Δημήτριος Τζοβάρας
(Επιστημονικός Υπεύθυνος)
Κτήριο Α - Γραφείο 1.1Α

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
6ο χλμ Χαριλάου - Θέρμης, 57001, Θέρμη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2311 257777
Fax: +30 2310 474128
Email: Dimitrios.Tzovaras@iti.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο